Reklamační řád
Reklamační řád
I. Základní ustanovení
Tento reklamační řád upravuje podmínky, za nichž může
odběratel uplatnit vůči dodavateli práva z odpovědnosti za vady zboží (dále jen
„reklamace“).
Prioritní snahou dodavatele je, aby reklamace nevznikaly vůbec,
z tohoto důvodu máme vypracovaný ucelený systém preventivních opatření a systém
sledování průběhu výroby a vážení každé položky a kontrolního vážení každé
zakázky před jejím naložením na dopravní prostředek. Náš systém umožňuje ve
velmi krátké době ověřit ze záznamu každou položku i kontrolní vážení.
DOPORUČENÍ: Z důvodu maximálního udržení čerstvosti
sortimentu doporučujeme kromě důsledného dodržování teplotního řetězce
skladovací teplotu v rozmezí od -2°C do 0°C a to v závislosti na druhu zboží a rychlosti
jeho obrátky. Doporučené maximální skladovací teploty 4°C u drůbežího masa a
7°C u vepřového a hovězího masa jsou příliš vysoké a doba udržitelnosti je
kratší než při teplotě nižší.
II. Právo odběratele na reklamaci
Reklamaci dodaného množství lze provést pouze při přejímce
zboží, na každém dodacím dokladu je součet čisté váhy všech položek, apelujeme
na odběratele, aby zakázky přebírali vždy přes kontrolní váhu. Pokud toto není
možné, aby byla zakázka převzata položkově a váha posouzena alespoň odhadem.
Pokud nesedí kontrolní váha při přejímce je odběratel povinen umožnit našemu
řidiči opětovné převážení, a to i po jednotlivých položkách. Rozdíly v dodané
hmotnosti řidič řeší vždy dotazem na dispečink, který chyby ve vážení na naší
straně dokáže rychle ze záznamů odhalit.
Reklamaci dodaného množství lze provést, pokud má zákazník
úředně ověřené cejchované váhy. Váhové rozdíly z nestanovených měřidel různých
decimálek a podobně historických zařízení nelze uplatnit!
Reklamaci dodaného množství lze uplatnit, pokud převyšuje
maximální povolenou odchylku ve výši dvou dílků váživosti váhy. To je u vah s
váživostí do 60 kg 40 g, u vah do 100 kg 400 g.
Zboží se při přejímce váží v původních obalech, přirozenou
vlastností každého masa je, že při skladování a transportu uvolňuje šťávu,
povolená váhová odchylka z tohoto titulu je do 1% hmotnosti dodaného zboží.
Pokud odběratel při přejímce přesypává zboží do vlastních suchých obalů, bude
tato váhová odchylka zohledněna při posuzování oprávněnosti reklamace, respektive
reklamace bude uznána pouze nad součet této odchylky + povolené odchylky
váživosti vah.
Dodavatel odpovídá za to, že zboží dodané odběrateli bude
bez vad v době jeho předání odběrateli a dále po dobu záruční lhůty. Odběratel
je oprávněn reklamovat u dodavatele vadu zakoupeného zboží, která se vyskytla
při převzetí zboží nebo v záruční době.
Záruční doba je uvedena na etiketě umístěné na obalu zboží,
pokud je zboží baleno nebo na přepravním obalu. Záruční doba počíná běžet
převzetím zboží odběratelem.
Při reklamaci musí odběratel vadné zboží předložit
dodavateli k posouzení oprávněnosti reklamace, a současně uvést, které vady
zboží vytýká a čeho se domáhá (výměny vadného zboží za bezvadné nebo zrušení
smlouvy a vrácení kupní ceny nebo úpravy kupní ceny).
Reklamaci nelze uplatnit v případě, kdy vada zboží nastala v
důsledku nesprávného skladování nebo použití zboží anebo v důsledku působení
vyšší moci (živelní pohromy atd.). Reklamovat nelze zboží, které bylo
odběratelem dále zpracováno nebo prošlo maloobchodním prodejem a z tohoto
prodeje bylo i staženo. Reklamované zboží je třeba až do jeho zpětného předání
dodavateli skladovat při předepsané teplotě. Pokud není domluveno předem jinak.
Zpětné předání zboží se zvýšenou teplotou je důvodem k zamítnutí reklamace.
Pokud je při příjmu reklamace od odběratele naměřena vyšší teplota zboží je
toto zaznamenáno řidičem do reklamačního protokolu
Reklamační protokol může být dokument odběratele nebo lze
reklamaci zaznamenat na aktuální dodací doklad
Zvýšená teplota dodaného zboží. V distribučním řetězci,
který je i velmi krátký a často během 24 hod od porážky přes zpracování a
distribuci je u koncového zákazníka nastávají případy, kdy zboží má zvýšenou
teplotu. I my takovou dodávku prakticky „nemůžeme nepřevzít“ pokud není jiná
alternativa. Takovou dodávku je nutné smyslově posoudit a rozhodnout se zda
převzít za zboží zodpovědnost nebo využít právo nepřevzít dodávku, která má
zvýšenou teplotu. Evidentně čerstvé zboží bez smyslových změn při jeho rychlém
dochlazení nebo okamžitém zpracování nebude problémem.
III. Místo a lhůta pro uplatnění
reklamace
Odběratel zboží reklamuje přímo při přejímce zboží u řidiče
dodávaného zboží. V případě pozdější reklamace je odběratel o reklamaci povinen
předem informovat dodavatele u vedoucích pana Janečka na tel. čísle 603 596 582
a pana Šturmy nebo na objednávkách na tel. čísle 733 558 544.
Reklamované zboží bude prozkoumáno kamerovým systémem a následně zpracováno do
nezaplacené aktuální zakázky nebo do následující zakázky. V případě neuznání
reklamace bude reklamované zboží zamítnuto a doklad o neuznání reklamace zaslán
dodavateli.
Skutečnost, že reklamované zboží zakoupil od dodavatele,
prokazuje odběratel fakturou nebo dodacím listem.
Vady zboží, které podléhá rychlé zkáze, musí odběratel
uplatnit nejpozději následující den po jeho převzetí.
Vady ostatního potravinářského zboží musí kupující uplatnit
do konce záruční doby, která je uvedena na faktuře a na obale zboží. Záruční
doba počíná běžet převzetím zboží zákazníkem.
Neuplatnil-li odběratel u dodavatele reklamaci včas, nemá
nárok na její kladné vyřízení, byť by byla uplatněna důvodně.
IV. Nároky odběratele
Odběratel může v případě prokázání vad potravinářského zboží
zvolit:
výměnu zboží za bezvadné
zrušení kupní smlouvy a vrácení peněz
úpravu kupní ceny
V. Posouzení a vyřízení reklamace,
doručování
Odběratel je povinen provést řádně přejímku zboží
jednotlivých položek, jejich váhy a případných zjevných vad. Na pozdější
reklamace váhových rozdílů nebude brán zřetel.
Při posouzení oprávněnosti reklamace dodavatelem je vždy
ověřována správnost celého výrobního procesu dané položky, včetně dodržení
předepsaných teplot v celém řetězci od příjmu zboží až po jeho dodání
odběrateli. Pokud je u konkrétní výrobní šarže identifikována chyba na naší
straně, respektive na straně našeho dodavatele jsou již další reklamace dalších
zákazníků pro danou výrobní šarži uznány automaticky.
Četnost reklamací u konkrétní výrobní šarže je důležitý
ukazatel při procesu posouzení oprávněnosti reklamace. Výroba probíhá z velkých
ucelených vstupních šarží a je maximálně nepravděpodobné, že vadné budou pouze
některé položky u odběratele nebo, že u konkrétního odběratele je zboží vadné,
zatímco zboží ze stejné výrobní šarže dodané ostatním odběratelům je bez
problémů. Toto ukazuje na chyby na straně odběratele. Každý případ je ale
posuzován individuálně.
Odpovědný pracovník o reklamaci rozhodne ihned. Ve
složitějších případech do tří dnů, nedohodne-li se s odběratelem na lhůtě delší.
V případě uznání reklamace je zaslán odběrateli opravený
doklad. V případě zamítnutí reklamace,
je odběrateli zasláno oznámení o zamítnutí reklamace s odůvodněním. Obojí se
považuje za doručené zasláním dokladu nebo oznámení na e-mailovou adresu odběratele.
VI. Technický způsob vyřízení
reklamace
Způsoby vyřízení reklamace:
Reklamace je „vyřízena ihned“ - u dokladů, které nejsou
zaplaceny (faktury placené převodem). Opravený doklad je okamžitě zaslán
zákazníkovi e-mailem.
Reklamace bude vyřízena v „následující zakázce“ – u zboží,
které bylo již zaplaceno, a doklad je vázán na EET. Reklamace bude automaticky
připojena k následující zakázce. Pokud se jedná o jednorázový odběr nebo
následná zakázka není ze strany zákazníka realizována nejpozději ve lhůtě pro
podání přiznání k DPH, tj. do 25.dne následujícího měsíce bude vystaven
dobropis.
U odběratelů v režimu týdenní nebo dekádní fakturace bude
reklamace bude přiřazena jako samostatný dodací list k „souhrnným fakturám“ – u
zakázek, kteří jsou vystaveny na dodací listy a následně je k nim vystavena
souhrnná faktura. Dodací list s reklamovaným zboří bude zaslán současně se
souhrnnou zakázkou.
Reklamace je „zamítnuta“ – je vystaven doklad o zamítnutí
reklamace vždy se zdůvodněním z jakého důvodu byla reklamace zamítnuta a tento
doklad o zamítnutí reklamace je okamžitě zaslán zákazníkovi e-mailem.
VII. Platnost
Platnost tohoto aktualizovaného dokumentu od 1.5.2021